Nasza długoletnia współpraca z firmą Kubota daje nam możliwość odpowiedniego doboru części do silników przemysłowych zamontowanych w najróżniejszych urządzeniach dużych i małych producentów z całego świata takich jak EuroPower, Ausa, Atlas Copco, BAB Herkules, Aixam, Bomag, Libra, Compair, Cesab, Carrier, Kaeser, Norcar, Skyjack, Sullair i wielu innych.
Jak prawidłowo zidentyfikować silnik Kubota
Lokalizacja numeru seryjnego na silniku
Seria Mini Model: Z482 / Z602 / D722/ D902 Numer seryjny znajduje się na bloku silnika, poniżej pompy wtryskowej |
|
Seria 05 Model: D905 / D1005 / D1105 / D1305 / D1105-T / V1305 / V1505 / V1505-T Numer seryjny znajduje się na bloku silnika, poniżej kolektora wydechowego |
|
Seria 03 / 03M Model: D1403 / D1703 / V1903 / V2203 / V2003 / V2003-T / F2803 / V2403 / V2403-T / Numer seryjny znajduje się na bloku silnika, poniżej pompy wtryskowej |
|
Seria 07 Model: V3007-DI-T / V3303-DI-T Numer seryjny znajduje się na bloku silnika, poniżej głównego filtra paliwa |
|
Seria V3 Model: V3300 / V3300-T / V3300-DI / V3800-DI / V3300-DI-T / V3800-DI-T Numer seryjny znajduje się na bloku silnika, poniżej głównego filtra paliwa |
a o to przykładowy model silnika:
Model, nazwa (silnik Diesel)
V 3300 – DI – T
V - liczba cylindrów (E=1Cyl, Z=2Cyl, D=3Cyl, V=4Cyl, F=5Cyl, S=6Cyl)
33 (pierwsze cyfry) – pojemność skokowa cylindra np.:
(482=480 cm3, 722=720 cm3,1005=1000 cm3, 2403=2400 cm3, 3300=3300 cm3,
00 (kolejne cyfry) – seria silnika
(482/722 - seria Mini, 1005 – seria 05, 2607 – seria 07, 3300 – seria 03
DI - rodzaj/typ wtrysku (M=wtrysk pośredni, DI=wtrysk bezpośredni, CR=Common Rail -wtrysk bezpośredni)
T - oznaczenie turbosprężarki (silnik doładowany lub bez doładowania)
Dlaczego warto kupować oryginalne części Kubota?
To ma sens ! Tylko stosowanie oryginalnych części pozwoli na utrzymanie urządzenia w najlepszej kondycji oraz wydłuży jego żywotność. Części Kubota projektowane i wykonywane są na najwyższym poziomie tak, aby spełniały wymagania techniczne najbardziej wymagających klientów oraz niezmiennie podwyższały wskaźnik niezawodności maszyny.
A oto przykład,
Oryginalne filtry oleju silnikowego – budowa, zalety stosowania
- Wkład filtra wewnątrz metalowej obudowy wykonanej z materiałów odpornych na wysokie temperatury wykonany został z najwyższej klasy komponentów materiałowych.
- Odpowiednio zaprojektowana konstrukcja zapewnia właściwy - współczynnik filtracji. Jest to najważniejszy parametr decydujący o zatrzymywaniu dużej ilości zanieczyszczeń znajdujących się w rozgrzanym oleju silnikowym.
UWAGA !!!!! Wiele tanich zamienników posiada bardzo niski współczynnik filtracji oraz źle ustawiony zawór zwrotny co radykalnie skraca żywotność twojego silnika a w konsekwencji może doprowadzić do jego zatarcia. - Wysoką wydajność filtracji rozgrzanego oleju silnikowego zawierającego zanieczyszczenia zapewnić może jedynie odpowiedniej jakości włókno syntetyczne
Zakup tanich zamienników na krótko obniża koszty eksploatacyjne lecz przy dłuższej pracy w trudnych warunkach może doprowadzić do znaczących uszkodzeń silnika oraz wymiany jego wielu kosztownych elementów np. tłoków, wału czy też głowicy.
Stawiając za główne parametry jakość i żywotność – koszt zakupu oryginalnych części zamiennych Kubota w porównaniu z niskiej klasy zamiennikami jest bardzo zbliżony, więc brak jest tu jakiegokolwiek finansowego uzasadnienia dla takich „oszczędności”.
Dlaczego oryginalne części Kubota deklasują jakościowo zamienniki?
Wyniki badań laboratoryjnych jasno pokazały, że wskaźnik efektywności filtracji oryginalnego filtra w porównaniu z „zamiennikiem” utrzymuje tendencję wzrostową w określonym okresie testowym. Wydajność oryginalnego filtra Kuboty znacząco wzrasta wraz z upływem czasu (wykres poniżej).
Jak to jest możliwe? – zajrzyjmy do wnętrza filtra
Wkład filtracyjny w filtrze zamknięty jest metalową osłoną zabezpieczającą przed uszkodzeniem czy też tzw. „zwinięciem” filtra. Filtry w „zamienniku” niestety nie posiadają metalowej osłony lecz tylko papierową podstawę która nie zapewnia trwałości a wręcz doprowadza do oderwania, zagniecenia wkładu filtra co powoduje brak przepływu oleju a w konsekwencji doprowadza do za zatarcia silnika.